dijous, 18 d’abril del 2013

L'espai i el temps

L’organització de l’espai i el temps ha d’anar encaminada a facilitar l’autonomia dels infants i, per tant, a potenciar les seves possibilitats d’exploració i experimentació. Per això, en la nostra intervenció educativa com a docents, haurem de contemplar tant les rutines i activitats que realitzem amb els infants, com els materials i lloc on aquestes es duen a terme. Amb tot això, crearem un clima afavoridor que donarà qualitat als vincles que s’hi estableixin.
 
Tres idees que considero elementals sobre aquesta temàtica són:
 
-          Relació edat infant – activitats/rutines: depenent de l’edat dels infants, es donarà una importància o una altra a les activitats/rutines que es duran a terme en el dia a dia de l’escoleta. En aquest sentit, si estem amb infants de 0 a 1 anys, una de les tasques primordials serà atendre les seves necessitats bàsiques, com són l’alimentació, la higiene i el descans.
 
-          L’espai: és un element indispensable, ja que en ell veiem com són les diferents aules de l’escoleta, si les parets tenen molts de colors o pel contrari són totes blanques, sense dibuixos ni fotografies, els materials dels que disposen cada una d’elles, etc. Una escoleta amb un espai adequat, càlid i acollidor servirà d’empenta cap un bon desenvolupament-aprenentatge de l’infant.
 
-          El temps: la distribució del temps és una tasca primordial, ja no només parlant d’una escoleta infantil, sinó en el nostre dia a dia com a ciutadans. Per això, és necessari que des de ben petits, se’ns doni una distribució adequada de les activitats/rutines que durem a terme, tenint en compte factors tan importants com l’edat dels infants a qui anirà dirigida la nostra tasca, la introducció d’activitats variades, dinàmiques i enriquidores, entre d’altres.
 
En definitiva, és necessària una bona relació espai-temps per potenciar en els infants un desenvolupament encaminat a l’adquisició de la seva l’autonomia.
 
La competència 1.4, es refereix a l’elaboració de conclusions a partir de la contrastació de la informació recollida, per això, considero que amb aquesta entrada treballo el que varem comentar a la classe anterior sobre els horaris, traient conclusions del que està bé i el que no, en referència a l’edat dels infants.
 
Considero que treballo la competència 3.2, que fa referència a l’aportació de reflexions en quan a l’organització del centre. En aquest cas, em centro al que fa a l’organització de l’espai i el temps a una escoleta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada