L’organització de l’espai i el temps ha d’anar encaminada a facilitar
l’autonomia dels infants i, per tant, a potenciar les seves possibilitats
d’exploració i experimentació. Per això, en la nostra intervenció educativa com
a docents, haurem de contemplar tant les rutines i activitats que realitzem amb
els infants, com els materials i lloc on aquestes es duen a terme. Amb tot
això, crearem un clima afavoridor que donarà qualitat als vincles que s’hi
estableixin.
Tres idees que considero elementals sobre aquesta temàtica són:
-
Relació
edat infant – activitats/rutines: depenent de l’edat dels infants, es donarà
una importància o una altra a les activitats/rutines que es duran a terme en el
dia a dia de l’escoleta. En aquest sentit, si estem amb infants de 0 a 1 anys, una de les tasques
primordials serà atendre les seves necessitats bàsiques, com són l’alimentació,
la higiene i el descans.
-
L’espai:
és un element indispensable, ja que en ell veiem com són les diferents aules de
l’escoleta, si les parets tenen molts de colors o pel contrari són totes
blanques, sense dibuixos ni fotografies, els materials dels que disposen cada
una d’elles, etc. Una escoleta amb un espai adequat, càlid i acollidor servirà
d’empenta cap un bon desenvolupament-aprenentatge de l’infant.
-
El temps:
la distribució del temps és una tasca primordial, ja no només parlant d’una
escoleta infantil, sinó en el nostre dia a dia com a ciutadans. Per això, és
necessari que des de ben petits, se’ns doni una distribució adequada de les
activitats/rutines que durem a terme, tenint en compte factors tan importants
com l’edat dels infants a qui anirà dirigida la nostra tasca, la introducció
d’activitats variades, dinàmiques i enriquidores, entre d’altres.
En definitiva, és necessària una bona relació espai-temps per potenciar
en els infants un desenvolupament encaminat a l’adquisició de la seva
l’autonomia.
La competència 1.4, es refereix a l’elaboració de conclusions a partir
de la contrastació de la informació recollida, per això, considero que amb
aquesta entrada treballo el que varem comentar a la classe anterior sobre els
horaris, traient conclusions del que està bé i el que no, en referència a
l’edat dels infants.
Considero que treballo la competència 3.2, que fa referència a
l’aportació de reflexions en quan a l’organització del centre. En aquest cas,
em centro al que fa a l’organització de l’espai i el temps a una escoleta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada