Així com us vaig introduir el tema, estem treballant per dur a terme un
documental que reculli una bona pràctica basada en el canvi de bolquers, un
moment molt íntim per a l’infant. Per fer-ho, ens basem en la línia pedagògica
d’Emmi Pikler, qui veu a l’infant com un ésser capaç de desenvolupar-se de
forma autònoma i, a més, considera rellevant respectar cada una de les
iniciatives que puguin tenir els infants en el dia a dia.
“Provar d’ensenyar a un infant alguna cosa que pot aprendre per ell
mateix, no és tan sols inútil sinó també perjudicial”. (Emmi Pikler)
Els protagonistes del nostre documental són alguns infants d’una
escoleta de Primer Cicle d’Educació Infantil, les educadores de la qual han
estat formades amb la pràctica educativa que recull els principis de l’autora
esmentada anteriorment; les educadores que duen a terme el canvi de bolquers i
la coordinadora de l’escoleta, qui ens conta quatre pinzellades del model
pedagògic que segueixen.
Si parlem de finalitats i objectius, cal fer referència a que el que
pretenem és conèixer més a fons la relació íntima que s’estableix entre infant
i adult durant un moment quotidià com és el canvi de bolquers, seguint els
principis d’Emmi Pikler.
Els destinataris del nostre documental som tots els alumnes que estem
estudiant el Grau d’Educació Infantil, així com també podrien ser-ho
educadors/res i altres professionals de l’educació.
Per dur a terme tota aquesta tasca, necessitarem diferents tipus de materials,
entre els que destaco: una càmera de fotografies i/o vídeos, un trípode i un
ordinador per fer el muntatge amb el seu respectiu programa informàtic.
La competència 1.1 parla sobre la recerca de dades i recursos existents
a l’hota de resoldre les tasques que se’ns plantegen. Per això, per saber un
poc més sobre la línia pedagògica que segueix l’autora en la qual ens basem, he
cercat informació per la xarxa.
La competència 2.3, que fa referència a la descripció dels objectius
proposats. En aquest cas, exposo el que
pretenem mitjançant el documental.
Pel que fa a la competència 4.1, parla de la identificació dels marcs teòrics
que justifiquen les pràctiques; per tant, aquí parlem sobre els principis pedagògics
d’una autora en concret, Emmi Pikler.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada