dijous, 25 d’abril del 2013

Canvi de bolquers, Emmi Pikler

Així com us vaig introduir el tema, estem treballant per dur a terme un documental que reculli una bona pràctica basada en el canvi de bolquers, un moment molt íntim per a l’infant. Per fer-ho, ens basem en la línia pedagògica d’Emmi Pikler, qui veu a l’infant com un ésser capaç de desenvolupar-se de forma autònoma i, a més, considera rellevant respectar cada una de les iniciatives que puguin tenir els infants en el dia a dia.
 
“Provar d’ensenyar a un infant alguna cosa que pot aprendre per ell mateix, no és tan sols inútil sinó també perjudicial”.              (Emmi Pikler)
 
Els protagonistes del nostre documental són alguns infants d’una escoleta de Primer Cicle d’Educació Infantil, les educadores de la qual han estat formades amb la pràctica educativa que recull els principis de l’autora esmentada anteriorment; les educadores que duen a terme el canvi de bolquers i la coordinadora de l’escoleta, qui ens conta quatre pinzellades del model pedagògic que segueixen.
 
Si parlem de finalitats i objectius, cal fer referència a que el que pretenem és conèixer més a fons la relació íntima que s’estableix entre infant i adult durant un moment quotidià com és el canvi de bolquers, seguint els principis d’Emmi Pikler.
 
Els destinataris del nostre documental som tots els alumnes que estem estudiant el Grau d’Educació Infantil, així com també podrien ser-ho educadors/res i altres professionals de l’educació.
 
Per dur a terme tota aquesta tasca, necessitarem diferents tipus de materials, entre els que destaco: una càmera de fotografies i/o vídeos, un trípode i un ordinador per fer el muntatge amb el seu respectiu programa informàtic.
 
La competència 1.1 parla sobre la recerca de dades i recursos existents a l’hota de resoldre les tasques que se’ns plantegen. Per això, per saber un poc més sobre la línia pedagògica que segueix l’autora en la qual ens basem, he cercat informació per la xarxa.
 
La competència 2.3, que fa referència a la descripció dels objectius proposats. En aquest  cas, exposo el que pretenem mitjançant el documental.
 
Pel que fa a la competència 4.1, parla de la identificació dels marcs teòrics que justifiquen les pràctiques; per tant, aquí parlem sobre els principis pedagògics d’una autora en concret, Emmi Pikler.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada