dijous, 11 d’abril del 2013

Documental: una bona pràctica

La nostra proposta de documental va encaminada en una bona pràctica en canvis de bolquers, basada en la tècnica d’Emmi Pikler. El que pretenem és investigar i formar-nos sobre aquesta temàtica, molt comuna a les escoletes d’Educació Infantil. Per fer-ho, durem a terme una gravació d’un documental en el que recollirem informació i diferents escenes significatives en les que es visualitzi un canvi de bolquers duit a terme amb una pràctica coherent, a càrrec d’educadors/res que han estat formats/des amb la tècnica de l’autora esmentada anteriorment. Amb tot això, podrem respondre a diverses preguntes que tal vegada ens hem anat fent al llarg de la nostra, encara petita, experiència en el món educatiu.
 
El moment de canvi de bolquers és una acció d’higiene que es realitza als infants vàries vegades al dia. Són moments que es repeteixen en el dia a dia i que, per tant, se’ls hauria de donar molta importància, no només per l’objectiu principal d’aquesta acció, que és la higiene en si, sinó també perquè són moments en els que es pretenen establir i/o enfortir els lligams afectius entre infants i adults. A més, és un moment que possibilita que l’infant aprengui com és el seu cos. En definitiva, hauria de tractar-se d’un moment de benestar i tranquil·litat, en el que l’infant pogués gaudir d’una atenció individualitzada i privilegiada.
 
La competència 1.2 fa referència a la reflexió i ponderació sobre elements que duen a una bona pràctica professional. Per això, considero que s’ha treballat la bona pràctica que engloba la tècnica d’Emmi Pikler, basada amb uns principis educatius i pedagògics molt afavoridors pels infants.
 
Pel que fa a la competència 2.3, he descrit els objectius que ens proposem amb la realització d’aquest documental.
 
La competència 2.4 es refereix a la realització de preguntes relacionades amb el propi procés d’aprenentatge. Ho relaciono amb el moment en que parlo de les preguntes que tal vegada ens hem anat fent al llarg de la nostra experiència com a practicants, les quals poc a poc seran respostes a través del documental.
 
Parlem de la competència 4.1, la qual fa referència a la identificació dels marcs teòrics que justifiquen la pràctica educativa. En aquest cas, ens basem amb la tècnica d’una molt coneguda professional de la pediatria, Emmi Pikler.

1 comentari: