La nostra proposta de documental va encaminada en una bona pràctica en
canvis de bolquers, basada en la tècnica d’Emmi Pikler. El que pretenem és
investigar i formar-nos sobre aquesta temàtica, molt comuna a les escoletes
d’Educació Infantil. Per fer-ho, durem a terme una gravació d’un documental en
el que recollirem informació i diferents escenes significatives en les que es
visualitzi un canvi de bolquers duit a terme amb una pràctica coherent, a
càrrec d’educadors/res que han estat formats/des amb la tècnica de l’autora
esmentada anteriorment. Amb tot això, podrem respondre a diverses preguntes que
tal vegada ens hem anat fent al llarg de la nostra, encara petita, experiència
en el món educatiu.
El moment de canvi de bolquers és una acció d’higiene que es realitza
als infants vàries vegades al dia. Són moments que es repeteixen en el dia a
dia i que, per tant, se’ls hauria de donar molta importància, no només per
l’objectiu principal d’aquesta acció, que és la higiene en si, sinó també
perquè són moments en els que es pretenen establir i/o enfortir els lligams
afectius entre infants i adults. A més, és un moment que possibilita que
l’infant aprengui com és el seu cos. En definitiva, hauria de tractar-se d’un
moment de benestar i tranquil·litat, en el que l’infant pogués gaudir d’una
atenció individualitzada i privilegiada.
La competència 1.2 fa referència a la reflexió i ponderació sobre
elements que duen a una bona pràctica professional. Per això, considero que s’ha
treballat la bona pràctica que engloba la tècnica d’Emmi Pikler, basada amb uns
principis educatius i pedagògics molt afavoridors pels infants.
Pel que fa a la competència 2.3, he descrit els objectius que ens
proposem amb la realització d’aquest documental.
La competència 2.4 es refereix a la realització de preguntes
relacionades amb el propi procés d’aprenentatge. Ho relaciono amb el moment en
que parlo de les preguntes que tal vegada ens hem anat fent al llarg de la
nostra experiència com a practicants, les quals poc a poc seran respostes a
través del documental.
Parlem de la competència 4.1, la qual fa referència a la identificació
dels marcs teòrics que justifiquen la pràctica educativa. En aquest cas, ens
basem amb la tècnica d’una molt coneguda professional de la pediatria, Emmi
Pikler.
Es possible visualitzar el documental?
ResponElimina