divendres, 31 de maig del 2013

Aprenentatges arrel de les exposicions

L’entrada d’avui fa referència als aprenentatges duits a terme en relació als projectes i documentals exposats a classe per part dels/les meus/ves companys/es.

La veritat és que hem après noves idees i nous coneixements sobre temàtiques que ens poden ajudar a fer front el dia a dia a l’escoleta. Noves maneres de presentar el material o els espais, per tal que millorin la tasca diària i que fan que es pugui dur a terme una educació de major qualitat, que és el que, en realitat, hauria de ser l’objectiu prioritari d’educadors/es i mestres.

He pensat que seria interessant esmentar algunes de les exposicions que m’han semblat més interessants:

-          Projecte de millora: “La figura de la mestra: rols i models d’actuació” (Escoleta d’Esporles)

Penso que és una proposta molt interessant, ja que un anàlisis de la figura de la mestra, de la seva manera de ser i d’actuar, pot dur a millores molt significatives de cara al futur i, amb això, millores en quan a la qualitat d’educació que reben els infants.

Quan estem immerses en la pràctica, a vegades oblidem tot allò que hem après a la teoria, ja sigui per manca de temps, perquè s’ha de fer el que ens ve marcat pel projecte educatiu, etc. Amb tot això, la tasca d’aquest projecte de millora es centra en l’observació de la manera ser i de com fa les coses l’educador/a en relació a la seva tasca educativa.

En la meva opinió, el moment de retorn d’informació de les observadores cap a les educadores observades serà un de gran riquesa; les crítiques constructives que es facin cap a l’actuació docent seran de gran ajuda de cara a millores en quan a l’actuació professional.

M’agradaria destacar el fet que la proposta vengui donada pel mateix centre pot ser en un primer moment sigui un handicap per les persones que han de dur a terme la tasca, ja que tal vegada elles tenien altres idees, però penso que així, és una manera de saber que la tasca que han realitzat durant aquests mesos serà profitosa.

-          Bona pràctica: “El racó del moc” (Escoleta Huialfàs, Sa Pobla)

Considero que es tracta d’una idea molt original i profitosa per el dia a dia dels infants a l’escoleta, ja que mitjançant aquesta poden anar desenvolupant la seva autonomia i anar adquirint aquest hàbit d’higiene personal. A més, penso que no és una pràctica que dugui moltes dificultats a l’hora d’incorporar-la a l’aula, i que, per part dels infants, és bona de dur a terme, ja que es tracta simplement de quan un infant té moc, anar al racó, agafar un mocador i torcar-se’l.

En realitat, idees tan senzilles com aquesta són les que hauríem de promoure per estimular als infants i, d’aquesta manera, que arribin a fer les coses per ells mateixos.

-          Documental: “La convivència amb les famílies” (Escoleta La Gola, Port de Pollença)

En la meva opinió, una bona relació família-escola és un tema clau perquè l’infant pugui sentir-se bé i a gust a l’escoleta. Aquesta relació transmet a l’infant molta tranquil·litat i seguretat.

Moltes vegades, ja sigui per manca de temps o per altres factors, la relació entre educadors/es i pares/mares es basa en els moments d’entrades i sortides dels infants a l’escoleta i qualque reunió puntual que es pugui dur a terme al llarg del curs escolar, però això no és suficient.

L’escola ha d’obrir les portes a les famílies dels infants, perquè aquestes puguin veure que es fa durant el dia a dia, participar d’algunes activitats i comunicar-se de manera més directa amb els/les educadors/es i/o altres famílies dels/les companys/es dels/les seus/ves fills/es. Tot això fa que el centre sigui un lloc transparent, en el que els pares i les mares estan tranquils a l’hora de deixar-hi els/les seus/ves fills/es.

La competència 1.2 es refereix a la reflexió sobre elements que porten a una bona actuació professional. Amb aquesta entrada parlo d’idees interessants en quan a una bona actuació del/les educadors/es.

Pel que fa a la competència 1.3, parla de l’accés a altres experiències per tal d’ampliar la nostra formació. Amb les exposicions duites a terme a classe per tots/es els/les companys/es hem ampliat el nostre bagatge de coneixements.

La competència 3.2 parla de l’aportació de reflexions en quan a l’organització del centre. Amb això, parlo de la coordinació dels professionals i la seva relació amb les famílies, entre d’altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada