dijous, 30 de maig del 2013

Què en penso de l’elaboració del documental?

Com ja vaig comentar a una de les entrades anteriors, no pengem el documental a la xarxa perquè no tenim els permisos necessaris.

La meva tasca d’avui va encaminada a fer una reflexió autovalorativa del que ha estat el nostre documental. Per començar, penso que és important parlar del procés de captació d’imatges i filmacions, ja que aquestes conformen el bessó del que és el documental. Així, el que nosaltres férem uns dies abans de visitar l’escoleta va ser preparar dues càmeres amb els seus respectius complements per tal que el dia que fóssim allà no tenguéssim cap problema de tipus: la càmera s’ha quedat sense bateria, la targeta de memòria està plena, etc. Per altra banda, el moment clau va ser el dia que anàrem a l’escoleta; la tasca principal va ser organitzar-nos de manera que poguéssim gravar diferents canvis de bolquers, en diferents aules, per tal de tenir una visió tant d’un canvi de bolquers en nadons fins a un canvi de bolquers en infants de 2-3 anys. A més, varem realitzar una entrevista a la coordinadora del centre i a una de les practicants, per tal que ens donessin la seva visió sobre aquest moment. Finalment, una vegada tenguérem totes les fotografies i gravacions, ens varem posar a elaborar el vídeo del documental. En un primer moment, la nostra tasca va ser visualitzar els vídeos i anar mirant quins moments trobàvem més significatius i que, per tant, havien de sortir al vídeo; una vegada seleccionats, els tallarem per poder-los adjuntar al programa que emprarem per elaborar el documental. El pas següent va ser decidir com estructurar-ho, el que volíem era que l’essència i les idees del mateix quedessin clares. Així que començàrem a adjuntar diferents fotografies i trossos de vídeos, i ho anàrem enllaçant per tal que quedés un bon fil conductor de la història. Un dels entrebancs que ens trobàrem va ser el fet que l’audio dels vídeos no era clar, ja que es tractava d’un ambient d’escoleta i hi havia molt de renou de fons. Finalment decidirem llevar-lo i adjuntar una música de fons tranquil·la, que acompanyi un moment tan íntim com és el del canvi de bolquers.

Amb tot això, penso que el resultat final ha estat positiu i que el fet d’exposar-ho davant els/les companys/es de classe ha fet que tots/es ells/es hagin pogut saber un poc més sobre aquest moment tan quotidià per a un infant.

La competència 1.2 fa referència a la reflexió sobre elements que porten a una bona actuació professional. Amb aquesta entrada faig una reflexió autovalorativa sobre l’elaboració del nostre documental, exposant passa a passa així com ho hem fet i els entrebancs que ens hem pogut trobar

Pel que fa a la competència 1.4, es refereix a l’arribar a unes conclusions elaborades a partir de la contrastació d’informació recollida. Per això, penso que després de l’elaboració del documental, hem arribat a aquestes conclusions del que ens ha suposat el producte final en relació a tot el procés.

La competència 2.6 fa referència a l’argumentació del que s’ha fet i per què, que és el que he anat exposant al llarg de l’entrada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada