dijous, 16 de maig del 2013

Documentals a la xarxa

Documental 1

http://www.youtube.com/watch?v=PQE4WqQSOcQ

Aquest primer documental fa referència a l’“Educació Emocional”, un procés educatiu continu i permanent, que pretén potenciar el desenvolupament de les competències emocionals com a element essencial del desenvolupament integral de la persona.

En el documental, gravat a l’escola Sagrada Família de Barcelona, s’ens explica que el món va canviant, que s’ha valorat molt el coeficient intel·lectual i les habilitats per aprendre conceptes; amb tot això, l’educació ha de canviar i ha d’incloure una educació emocional en la que els conceptes de “ment i cos” van lligats.

En el vídeo surt una frase molt clara: “Siento, luego existo”. En realitat, el que cerquem és el benestar, i que amb aquest els infants siguin feliços. Per això, els professionals hem de formar-nos sense deixar de banda l’educació emocional.

La mestra que apareix en el vídeo ens explica que en el dia a dia a l’aula, intenten posar nom a les emocions que presenten els infants, compartint-les i, entre tots, intentar cercar una solució a qui ens demana ajuda, ja que si volem que els infants tenguin un benestar i es sentin feliços, els hem d’educar, ensenyar i acompanyar-los en aquest descobriment.

En definitiva, que la nostra tasca com a mestres sigui la de cercar recursos i/o habilitats per a que els/les nostres futurs alumnes arribin a tenir un bon benestar personal i social.

Documental 2
 

Aquest segon documental es titula “Solo el principio” i convida a la reflexió sobre la importància d’una bona educació des de la infància. En realitat, en aquest enllaç només surt una petita part del que és, ja que l’original és bastant més llarg.

Els protagonistes són infants d’una aula de P3 de França que, juntament amb la seva mestra, diuen com es senten, expressen les seves idees, emocions, etc. sobre tot el que van parlant. Tot aquest procés els ajuda a aprendre a escoltar i respectar als seus companys, a esperar el torn de paraula, a expressar-se i, en definitiva, a conèixer-se progressivament a si mateix.

Considero molt interessant la idea que infants de 3-4 anys puguin estar parlant sobre temàtiques tan àmplies com són l’amor o la llibertat, entre moltes altres.

Per tant, sabent que els infants encara que ens pareixin petits són com a esponges i aprenen ràpidament les coses, penso que és a partir d’aquest moment en el que s’els ha de donar l’oportunitat de començar a reflexionar, promovent així la seva capacitat ètica i social des de ben petits.

La competència 1.1 fa referència a l’accés a dades i recursos existents a l’hora de resoldre les activitats que es plantegen. La treballo ja que cerco diferents recursos per poder dur a terme la meva tasca.

Pel que fa a la competència 1.3, parla sobre l’accés i revisió d’altres blogs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació. Per tant, mitjançant la recerca anterior, he treballat i ampliat els meus coneixements.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada