http://www.youtube.com/watch?v=PQE4WqQSOcQ
Aquest primer documental fa referència a l’“Educació Emocional”, un
procés educatiu continu i permanent, que pretén potenciar el desenvolupament de
les competències emocionals com a element essencial del desenvolupament
integral de la persona.
En el documental, gravat a l’escola Sagrada Família de Barcelona, s’ens
explica que el món va canviant, que s’ha valorat molt el coeficient
intel·lectual i les habilitats per aprendre conceptes; amb tot això, l’educació
ha de canviar i ha d’incloure una educació emocional en la que els conceptes de
“ment i cos” van lligats.
En el vídeo surt una frase molt clara: “Siento, luego existo”. En realitat,
el que cerquem és el benestar, i que amb aquest els infants siguin feliços. Per
això, els professionals hem de formar-nos sense deixar de banda l’educació
emocional.
La mestra que apareix en el vídeo ens explica que en el dia a dia a
l’aula, intenten posar nom a les emocions que presenten els infants,
compartint-les i, entre tots, intentar cercar una solució a qui ens demana
ajuda, ja que si volem que els infants tenguin un benestar i es sentin feliços,
els hem d’educar, ensenyar i acompanyar-los en aquest descobriment.
En definitiva, que la nostra tasca com a mestres sigui la de cercar
recursos i/o habilitats per a que els/les nostres futurs alumnes arribin a
tenir un bon benestar personal i social.
Aquest segon documental es titula “Solo el principio” i convida a la
reflexió sobre la importància d’una bona educació des de la infància. En
realitat, en aquest enllaç només surt una petita part del que és, ja que
l’original és bastant més llarg.
Els protagonistes són infants d’una aula de P3 de França que, juntament
amb la seva mestra, diuen com es senten, expressen les seves idees, emocions,
etc. sobre tot el que van parlant. Tot aquest procés els ajuda a aprendre a
escoltar i respectar als seus companys, a esperar el torn de paraula, a
expressar-se i, en definitiva, a conèixer-se progressivament a si mateix.
Considero molt interessant la idea que infants de 3-4 anys puguin estar
parlant sobre temàtiques tan àmplies com són l’amor o la llibertat, entre
moltes altres.
Per tant, sabent que els infants encara que ens pareixin petits són com
a esponges i aprenen ràpidament les coses, penso que és a partir d’aquest
moment en el que s’els ha de donar l’oportunitat de començar a reflexionar, promovent
així la seva capacitat ètica i social des de ben petits.
La competència 1.1 fa referència a l’accés a dades i recursos existents
a l’hora de resoldre les activitats que es plantegen. La treballo ja que cerco
diferents recursos per poder dur a terme la meva tasca.
Pel que fa a la competència 1.3, parla sobre l’accés i revisió d’altres
blogs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació. Per tant, mitjançant
la recerca anterior, he treballat i ampliat els meus coneixements.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada