Tal i com parlarem a classe sobre l’anàlisi DAFO, el qual té en compte
les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats envers a la nostra
comunitat, ens ha de servir de punt de partida per a saber què i com puc
treballar les competències que encara no acabo de tenir assolides per a
millorar-les.
Primerament, vull remarcar que el fet de ser autònom en
l’aprenentatge hauria de ser el punt d’inici per a un bon posterior
ensenyament-aprenentatge cap als nostres infants, ja que contrastant informació
i reflexionant sobre aquesta és la millor manera d’aprendre.
Si parlem de reflexió sobre el propi procés d’aprenentatge, es
tracta d’una de les competències en les que hauria de seguir treballant. Durant
les classes de repàs que don els capvespres, moltes vegades me’n adono que tal
vegada aquell dia he estat massa pendent d’un infant en concret i que, per
altra banda, no he prestat l’atenció suficient que hauria d’haver-li prestat a
un altre infant; podem relacionar-ho també amb el temps, ja que aquest corre
molt aviat i quan ens adonem, la sessió ja ha acabat. Per tant, hem de saber
administrar bé el temps i dedicar-nos a tots els infants més o menys per igual;
així, si un dia no he pogut estar molt de temps amb un/a determinat/da nin/a,
el meu objectiu del dia següent hauria de ser centrar-me un poc més amb ell/a.
Pel que fa a l’anàlisi i reflexió sobre el funcionament dels centres
o, en aquest cas, el projecte de reforç educatiu que duu a terme l’associació,
també és una competència amb la que hauria de seguir treballant ja que, com ja
vaig dir, durant el meu període de pràctiques no vaig tenir l’oportunitat de
treballar-ho. A principi de curs, la meva companya i jo varem revisar el
document que recollia la informació del que proposava el projecte amb les
tasques que, en realitat, havíem duit a terme el curs anterior. La nostra tasca
va consistir en introduir noves activitats que complementessin el que exposava
el document; així, varem introduir activitats puntuals com ara tallers de
màscares, una diada d’aprendre a fer crespells, etc. Per tant, durant aquest
curs estam duent a terme millores en quan al que reflecteixen els documents
informatius del projecte.
L’anàlisi i reflexió sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge
és una competència que si que vaig treballar durant el meu període de
pràctiques, però que penso que no per això ja la tengui assolida i no se’n hagi
de parlar més, sinó que, amb el dia a dia amb els infants, segueixo
treballant-ho i enriquint-me amb cada una de les experiències viscudes.
Finalment, trobem la reflexió sobre el procés de millora, que és
una tasca que no vaig dur a terme durant les meves pràctiques, però que ara,
amb el projecte de reforç educatiu de l’associació amb la qual treballo si que
ho estem treballant. El curs passat varem iniciar el projecte i, una vegada
finalitzat el curs, varem fer balanç de les coses que havíem fet bé, les que
podíem millorar de cara al curs vinent, etc. Recordo que un fet a millorar era
el de donar un moment a la relació amb les famílies, perquè durant el primer
curs va ser escassa, limitant-se a les entrades i les sortides dels infants.
Per això, proposarem una vegada al mes citar als pares de cada infant per
separat, per tal de poder tenir un feedback del que l’infant fa amb nosaltres i
del que fa a casa o a l’escola. És una tasca que estam duent a terme enguany i
de la que en traiem molts bons resultats.
La competència 2.1 fa referència a la identificació de punts forts i
punts febles quan a les meves capacitats i competència professionals; per tant,
la vaig treballant al llarg de l’entrada, parlant del que ja tenc assolit i del
que em queda per assolir.
Considero que la competència 2.7 és la que més he treballat amb aquesta
entrada, ja que fa referència a la reflexió sobre els meus errors i la recerca
de maneres de millorar la meva actuació professional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada