dimarts, 5 de març del 2013

Observació d'aula

La meva tasca d'avui fa referència a una descripció d'una observació d'aula duita a terme durant el meu període de pràctiques amb infants de 2 anys a la classe dels caragols.


Recordo que un dia, tots els infants estaven asseguts a l'estora amb els seus coixins a un raconet de l'aula i l'educadora va decidir partir el grup per la meitat, de manera que mig grup anés a l'aula multiusos del costat a veure àlbums amb fotografies de diferents moments viscuts a l'escoleta i, l'altra meitat del grup quedés a l'aula fent construccions.

Els infants que quedaren a l'aula escoltaven atentament a l'educadora perquè els donés el "sus" per començar l'activitat. Aquesta, per la seva part, les feia preguntes per incitar-los en la participació de l'activitat, com ara: "Amb què vos fa ganes jugar avui?", voleu jugar amb aquestes peces tan guapes?”. A partir d'aquí, es creava un petit debat entre els mateixos infant i, al cap d'un poc, l'educadora donava el "sus" per començar el joc.

Els infants es col·locaren cada un a un raconet, s'anaven aixecant per agafar les peces de construcció i anaven fent les seves torres, castells, carreteres, etc. Mentrestant, però, un dels infants es dedicava a anar mirant les construccions dels seus companys, una a una, envers de fer la seva, inclús a vegades llevava qualque peça a un company o n'hi afegia qualcuna a la construcció. Per això, l'educadora li cridava l'atenció i li deia que, així com els seus/ves companys/es en feien una pròpia, ell també havia de fer la seva, que sinó, a l'hora de mostrar les fotografies de les torres, castells i carreteres fetes als pares i als altres companys, ell no en tendria cap de seva. Així que això va parèixer motivar-lo, es va fer el seu raconet, va anar a cercar peces i, poc a poc, va anar construint el seu xalet.

Una vegada acabada la sessió, aquest infant es sentia tot orgullós de la seva feina i la mostrava a tots els seus/ves companys/es.

 

La competència 1.2 fa referència a la reflexió sobre elements que porten a una bona actuació professional. Mitjançant aquesta entrada la treballo perquè la intervenció de l'educadora em fa reflexionar sobre el que s'ha de fer en determinades situacions en les que, tal vegada, no sabem molt bé el que hem de fer.

Pel que fa a la competència 2.2, es tracta d'identificar les pròpies creences i concepcions, contrastar les creences personals amb les pràctiques i activitats del centre. Per això, considero que, a través del que he reflexionat anteriorment, posa en pràctica les meves pròpies creences en relació a l'activitat que s'està duent a terme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada